All for Joomla All for Webmasters

Noutăţi

Cum să îmbătrânești frumos și pozitiv?

Speranța de viață a crescut considerabil în ultimele decenii și odată cu ea și ponderea persoanelor în vârstă în lume, iar aceasta oferă atât provocări cât și oportunități pentru societate. (Gelberd, A., Haub, C. & Kent, M., 2006). Având la bază aceste informații este important să ne schimbăm atitudinea față de îmbătrânire, să înțelegem modul în care această schimbare socială influențează viitorul și să avem abordarea necesară pentru a sprijini persoanele care intră în această nouă etapă de dezvoltare.

Cum sa imbatranesti frumos si pozitivPentru a îmbătrâni frumos, oamenii sunt sfătuiți să aibă o atitudine pozitivă, să rămână activi și conectați, să aibă o dietă sănătoasă și să se abțină de la fumat (Sainani, G.S. & Sainani 2005). Cercetătorii au trasat câteva priorități dar și acțiuni sociale pentru cei care doresc să îmbătrânească pozitiv. Astfel de acțiuni ar trebui privite ca o investiție esențială în comunitatea în curs de îmbătrânire și ar trebui implementate la nivelul persoanelor, organizațiilor și societăților. Dar, cum puteți să vă încurajați și să aveți o atitudine pozitivă față de îmbătrânire? Iată cateva sfaturi pe care psihologul Fundației pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale ni le propune pentru o bătrânețe liniștită:

  1. Să rămâneți activ fizic - cel puțin 30 de minute de mișcare sau exerciții fizice în fiecare zi. Exercițiul aerobic este bun și ajută funcționarea creierul la adulții mai în vârstă, în timp ce antrenamentul de forță este bun pentru oase, mușchi și articulații. Activitățile fizice ne ajută să ne menținem activi și să ne simțim bine în general. Exercițiile fizice în aer liber pot facilita interacțiunile sociale și accesul la grupul de prietenii (Fied, L.P. & Guralnik, J.M.,2007). Dar, înainte de a vă angaja într-o activitate fizică consultați-vă cu medicul dvs. pentru că, sănătatea fiecăruia este diferită.
  2. Adoptați un stil de viață sănătos - în acest moment, în viața noastră am auzit acest mesaj de un milion de ori, dar o alimentație sănătoasă, un somn moderat, o bună gestionare a greutății, a fumatului sau a consumului de alcool vă pot ajuta să vă simțiți proaspeți și energici pentru a face față provocărilor zilei.(Haveman-Nies. et.al. 2003)
  3. Antrenați-vă creierul - căutați activități provocatoare mintal și nu opriți niciodată învățarea de lucruri noi. Îmbrățișați ceea ce vă place și căutați oportunități de a vă stimula mintea prin citire, scriere, conversație și dezbatere. Încercați să vă angajați în activități care stimulează gândirea creierului dvs. Activitățile simple, cum ar fi citirea unei cărți, realizarea puzzle-urilor de sudoku, rebus sau cuvinte încrucișate etc. sunt cele mai recomandate pentru a ne ține creierul în alertă.
  4. Rămâneți conectat cu ceilalți - prețuiți și mențineți sănătoase relațiile cu soțul/soția sau cu partenerul, cu familia, prietenii și vecinii. Păstrați legătura cu cei din comunitatea dvs., inclusiv cu cei tineri. Rămâneți implicat în noutăți, în știri având o atitudine comunitară pozitivă. (Fied, L.P. & Guralnik, J.M.,2007). Toată lumea are o lume proprie, totuși, menținerea interacțiunilor și a relațiilor sociale vă poate ajuta să vă simțiți mai optimist în ceea ce privește viața. Alți oameni contează pentru a îmbătrâni pozitiv!
  5. Creați emoții pozitive pentru dvs. - experiența emoțiilor pozitive este bună pentru corpul dvs., pentru sănătatea mintală și pentru modul în care vă raportați la lumea din jurul dvs. Practicați exerciții emoționale pozitive și învățați să vă simțiți bine cu vârsta pe care o aveți. Având o atitudine pozitivă și o stare de bine cu voi înșivă, vă poate ajuta să faceți față provocărilor din această nouă etapă de dezvoltare.
  6. Minimizați stresul din viața dvs. - Stresul face parte din viața tuturor și este foarte natural. Nu vom putea preveni stresul complet, dar îl putem gestiona astfel încât să nu ne afecteze prea mult viața. A învăța să facem față stresului ne poate ajuta pe termen lung, să îmbătrânim frumos. O modalitate excelentă de a controla sau chiar de a elimina stresul este de a practica mindfulness. Prin aceste tehnici putem învăța să ne relaxăm, să apreciem lucrurile simple, să le conștientizăm și să trăim în prezent experiențele aparent banale dar, cu o altă atitudine!

Nu este niciodată prea târziu să adoptați unul din aceste comportamente!

BătrânețeLiniștită.ro înseamnă să rămâi activ având parte de cea mai bună îngrijire și cel mai de încredere suport.

  •   Str. Cooperatiei nr. 5B, etaj 1, sector 5, Bucuresti, cod postal 052832
  •   +40 721 009 008
  •   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.